O NÁS
Firma PURE JUNK sa venuje interiérovému a produktovému dizajnu v oblasti recyklácie odpadov. Okrem výroby nábytku sa venuje aj dizajnérskym návrhom interiérov a špeciálnym riešeniam pre komerčné firmy.
Hlavnou myšlienkou firmy je recyklácia a následná výroba úžitkových, dizajnérskych predmetov.
Špecifikácia loga
Logo PURE JUNK sa vyznačuje dominantným tvarom, ktorý pripomína nejakú známku, nálepku, či odznak. Symbol loga vyjadruje drevená paleta, ktorá predstavuje pre firmu jej založenie. Postupným skladaním jednotlivých drevených kusov, môže vzniknúť praktická vec, akou je napr. paleta využívaná v logistike. V tomto prípade však firma upozorňuje na jej opätovné využitie a teda opačný pohľad.
Zmenu pohľadu vyjadruje aj výber farieb. Čierna a biela ako protiklady, ktoré upozorňujú na dva odlišné aspekty jednej veci.
Textové spojenie „PURE JUNK“, v preklade „ČISTÝ ODPAD“ prezentuje kontroverzným spôsobom prepojenie odpadu, ako niečo nepríjemné a nechcené s čistotou a jednoduchosťou.
Vízia
Víziou firmy PURE JUNK je znižovanie množstva odpadu na Slovensku, prostredníctvom nadviazania spolupráce so zberňami odpadu a stavebnými firmami, ktoré tento odpad produkujú, alebo majú jeho nadmerné množstvo. Kreatívnym prístupom a inováciami hľadať opätovné využitie odpadov a ich sfunkčnenie.
Poslanie
Svojimi aktivitami znižovať množstvo dreveného odpadu a inšpirovať k ekologickejšiemu životnému štýlu. Prinášať na trh remeselne vyrábané recyklované výrobky, ktoré nebudú reprezentované len kvalitou, ale aj dizajnom.
HISTÓRIA
Firma PURE JUNK je na trhu dizajnu a výroby nábytku len krátky čas. No jej založeniu a celému priebehu dominovalo niekoľko dominantných procesov. Zhrnuté budú v časovom horizonte nižšie.
2014
PURE JUNK vznikol ako projekt na StartUP Weekende v Žiline, v roku 2014. Tento vtedajší startup, riešil problém s odpadmi na Slovensku. Riešením bola recyklácia odpadov a transformácia na dizajnový interiérový, alebo exteriérový doplnok.
2015
Po novembrovej účasti na Startup Weekende, kde členovia tímu obsadili druhé miesto a počas tejto súťaže vytvorili celý komunikačný mix projektu, sa na stránkach začali objavovať reálne zákazky. V januári v roku 2015 sa projekt stal reálnym podnikaním a bola odovzdaná prvá zákazka.
V roku 2015 a 2016 sa projekt zúčastnil na viacerých súťažiach a snažil sa zviditeľniť v oblasti výroby a dizajnu recyklovaných interiérových doplnkov.
2016
Účasť v súťaži Študentská podnikateľská cena, European – Global Student Entrepreneur Awards v Berlíne, účasť na Forbes 30 pod 30 – ocenenie Pitch of the day 2016. Rovnako tak myšlienka bola prezentovaná na podujatí – Inovácie Žilinského kraja, TEDx Brno Woman 2016 a zúčastnili sme sa aj diskusie na tému “Z kontajnera na javisko” v rámci URBAN marketu na festivale Grape.
ÚSPECHY
- StartUP Weekend Žilina – 2nd Place 2014
- Účasť v StartUP BáZA 2015
- Študentská podnikateľská cena – Nainširatívnejší projekt 2015
- European – Global Student Entrepreneur Awards 2016
- Forbes 30 pod 30 – Pitch of the day 2016
- Inovácie Žilinského kraja 2016
TLAČ
- Trend
- Profit – celý článok
- Záhradkár
- TRENDY BÝVANIE
- Trend ´2017